Whut, het regent.. hard! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Joris Essen - WaarBenJij.nu Whut, het regent.. hard! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Joris Essen - WaarBenJij.nu

Whut, het regent.. hard!

Door: Joris

Blijf op de hoogte en volg Joris

31 Juli 2014 | Thailand, Chiang Mai

Hee hoi,

Even een korte update, gewoon omdat het kan en ik op dit moment even niet zoveel beters te doen heb. Het is namelijk nogal warm.

Op dit moment zitten we in de tweede hoofdstad van Thailand, Chiang Mai! En wat is het hier leuk. We zijn gisteren aangekomen na een busreis van zes uurtjes en vonden al vrij snel een heel leuk hostel. We hebben een hele mooi, nette kamer voor (uiteraard weer) heel weinig geld en we kunnen zelfs gebruik maken van het zwembad van het buurthotel. Dat hebben we net lekker gedaan.

Eerst nog even wat terug.
Afgelopen dinsdag waren we dus nog in Sukhothai. We hebben inderdaad de tempelruines in het Historical Park bekeken (op de fiets) en dat was weer erg gaaf en indrukwekkend. Het was die dag alleen weer erg heet. De zon scheen fel dus sightseeing was eigenlijk een beetje een gekke keuze. Maar goed. Later hebben we nog een full body massage gehad (jaja) en dat deden ze erg.. vastberaden, laat ik het zo zeggen. De volgende dag voelden we ineens dat we spieren hadden.

Voor die dag daarna hadden we via ons lieve, schattige guesthouse vrouwtje (jemig, zij was echt om op te vreten) vervoer naar Chiang Mai geregeld. In de bus ontmoetten we nog een Duitse vrouw van in de vijftig en ze was lekker excentriek. Gezellig dus! Eenmaal in Chiang Mai zijn we met de songtaew naar het centrum gebracht. Dit zijn hele fijne taxi's voor meerdere mensen die voor kleine ritjes maar 20 Baht kosten (dat is 50 cent). Nadat we even in ons hostel gecrasht waren zijn we in een straatje nog wat gaan eten en toen zijn we de Night Bazaar ingedoken! Dit is een enooorme (deels overdekte) markt. Hier hebben we een paar uur rondgelopen. Erg sfeervol. We hebben ook nog een fish spa gedaan (met die visjes die aan je voeten knagen) en een voetmassage gehad (ik weet het, de vierde alweeer) bij twee hilarische vrouwtjes die ons ook helemaal leuk vonden. Ok wow, even tussendoor. Ineens barst de regen hier los en ik zit te denken maar volgens mij heb ik nog nooit zo'n harde regenbui gezien. Anyway..
We kwamen ook nog ineens twee meisjes tegen die we in de bus naar Ayutthaya hadden ontmoet, veel te toevallig! Toen we terug liepen naar het hostel liepen er overal kakkerlakken en dat bezorgde Rai nogal wat stress, erg schattig :)

Vandaag hebben we nog wat tempels bekeken in de Old City (was eigenlijk ook iets te heet) en toen dus lekker bij het zwembad gechillt.
Nu ga ik maar weer terug naar de kamer om te kijken of Rai nog niet is weggewaaid in deze rotstorm.

Adieu!

• 31 Juli 2014 - 21:25

Gaitrie:

Jeetje wat klinkt het allemaal spAnnend! Een hele
    Belevenis. Ik geniet van die mooie verhalen.
    X