Eilandgenot - Reisverslag uit Ban Chaweng Yai, Thailand van Joris Essen - WaarBenJij.nu Eilandgenot - Reisverslag uit Ban Chaweng Yai, Thailand van Joris Essen - WaarBenJij.nu

Eilandgenot

Blijf op de hoogte en volg Joris

14 Augustus 2014 | Thailand, Ban Chaweng Yai

Inmiddels zijn er alweer heel wat dagen verstreken sinds de laatste blog. Dat komt denk ik omdat we wat minder ondernemen en vooral genieten van de ultieme vakantie. Want dat is het hier echt. Vooral Koh Tao was echt een paradijs.

Koh Tao
Op dit eiland zijn we na die eerste dag nog zo'n vijf volle dagen gebleven. Na de lichtelijk bezopen nacht in een wat crappy bungalow zijn we de volgende dag verhuisd naar een mooier resort, 100m verderop of zo. Hier zijn we de rest van de dagen gebleven. Het plekje was ideaal: een mooie, lichte kamer, lekker zwembad en aan het strand. We hebben heel veel heel lekker gegeten, uitkijkend over de zee. Het strand was heel fijn en rustig, terwijl het ook wel echt the place to be was. Er zaten overal restaurants, bars en winkels. We hebben veel aan het zwembad gezeten, vaak kijkend naar de vele duikers die hier aan het oefenen waren voor het echte werk. Koh Tao is hét eiland in Thailand om te snorkelen en dat merkte je dan ook overal. Zelf hebben we op een gegeven moment maar twee snorkelsets gekocht.

Een van de dagen hebben we nog een longtailboat (boottaxi) naar het nabij gelegen eilandje Koh Nang Yuan gepakt. Dit was echt heel mooi. Het zijn eigenlijk twee eilandjes die verbonden zijn door een smalle strook strand, wat er erg paradijselijk uitzag weer. Hier hebben we gesnorkeld. Soms als je even stil stond, gingen de vissen je bijten.. Ik had zelfs een klein wondje van zo'n idioot dier. Op een gegeven moment waren we bij een heel diep stuk. Omdat het water zo helder is, kun je helemaal de diepte in kijken. Dat was wel indrukwekkend. Later zijn we nog bovenop een van de eilandjes geklommen (zweterigggg) en vanaf de top had je echt een ziek mooi uitzicht. Het plaatje wat ik al zo vaak op foto's had gezien, zag ik nu ook precies, maar dan in het echt!

Voor de rest, tsja... We hebben erg veel gewoon niks gedaan. Slapen, zwemmen, liggen, rondlopen, eten en drankjes gedaan. We wilden ook nog graag een scooter huren, maar hier op de eilanden is dat echt wat te gevaarlijk met alle steile zandweggetjes en de stortbuien die je kunnen overvallen.
Helaas zijn we ook nog een paar dagen ziek geweest, waarschijnlijk hadden we iets verkeerds gegeten. Gelukkig hadden we elkaar en zorgden we goed voor elkaar, haha.

De laatste dag hebben we nog souvenirs gekocht en hebben we een prachtige zonsondergang meegepakt, op een terras hagend boven de zee. Dit gaf ook weer even zo'n besefmoment van hoe mooi het wel niet was allemaal. Een prima afsluitende avond!
Volgende ochtend vroeg zijn we naar de pier gebracht en gingen we met de veerboot naar Koh Samui. Het wachten tot de boot vertrok duurde bizar lang. Uiteindelijk was er bijna twee uur vertraging. Op de boot kwamen we iemand tegen die we ook in Pai, aan de andere kant van het land, waren tegen gekomen. Daar hebben we gezellig mee gepraat en nog film gekeken op haar iPad. En even later zagen we ook nog een ander stel dat we ook in Pai hadden gezien. Op Koh Tao waren we nog een vrouw tegen het lijf gelopen die we in Chiang Mai hadden ontmoet.. Zo waren er nog een paar gevallen. Echt zo raar toevallig allemaal. Bijna eng.

Koh Samui
Eindelijk aangekomen op het volgende eiland: Koh Samui! Dit eiland is nog een heel stuk groter in vergelijking met het kleine Koh Tao. Hier komen veel meer high-end toeristen, mensen met veel geld, haha. Voor de eerste nacht hadden we vast een hotel geboekt, maar dit bleek qua lokatie een complete misser. Er viel geen ruk te beleven. De receptionist was wel heel aardig. De volgende dag hebben we gelijk de openbare taxi naar Chaweng Beach genomen, het populairste strand van het eiland. We zaten in een hotel zo goed als midden in het belangrijkste uitgaansstukje van het eiland. Allemaal hele vette, grote clubs en kleinere barretjes. Leuk, maar niet ideaal om tot drie uur 's nachts (waarschijnlijk nog wel later) het gevoel te hebben alsof je bed middenin de club staat. We hebben nog wel weer een lekkere voetmassage gehad en vrij chique gegeten in een fancy restaurant.

De volgende dag zijn we zo snel mogelijk het hotel uit gevlucht (we hadden de wc laten verstoppen, oeps), op weg naar een beter alternatief. Voor de ingang lag nog een uitgetelde partyganger te ronken op de stoep. Na wat kijken en foto's maken zijn we een stuk verder gelopen. We kwamen aan bij een leuk, betaalbaar resort, heel dichtbij het strand. Hier hebben we nu een mooie kamer met balkon. We kunnen zo het zwembad inrollen, dus dat is fijn. Verder hebben we nog weer souvenirs gekocht en hebben we voor het eerst (gek eigenlijk) letterlijk óp het strand 'gedineerd', jaja. Dat was wel weer een bucketlistpuntje. Zag er allemaal weer net iets te romantisch uit met de verlichting en alles, genieten!

En nu? Nu lig ik op bed naast de leukste (slapende) jongen die er is! Voor degenen die het willen weten: we doen het heel goed samen en hebben het nog altijd heel leuk! Wat nou, relatietest?

Liefs!